Witam
Za miesiąc kończy mi się 2-letnia gwarancja i zastanawiam się co dalej robić.
Nie mam zamiaru więcej odwiedzać ASO na przeglądy bo mam dobrego mechanika, który serwisował także moje poprzednie auto.
Jeśli chodzi o LPG to niestety będę musiał dalej odwiedzać ASO bo nie znam żadnego dobrego gazownika od Landi Renzo na Śląsku.
Pozostaje sprawa czestotliwości przeglądów olejowych. Obecnie mam ustawione przeglądy stałe co 15kkm + przegląd LPG co 15kkm. Zastanawiam sie czy nie przejść z przeglądami na tryb zmienny ( ~30kkm ) a pozostać przy przeglądach LPG co 15kkm. Mój tryb jazdy to 80% trasa 20% miasto.
Czy zwiększenie czasu miedzy przeglądami olejowymi nie odbije się negatywnie na silniku ?
Planuje pojeździć tym autem jeszcze min 3-4 lata wiec zależy mi aby nic poważnego sie nie zepsuło. Są różne opinie na temat wpływu LPG na silnik i na częstotliwość wymian oleju - oczywiście ASO upiera się na przeglądach co 15kkm.
Osobiście, olej i filtr oleju wymieniłbym co 15 tyś km. filtr powietrza również. Pozostałe rzeczy tak jak by samochód nie miał gazu.
Tak postępowałem w Clio w którym założyłem gaz jak miało 117 kkm i sprzedałem całkowicie sprawny jeśli chodzi o silnik z przebiegiem 272 kkm. Świece zakładałem normalne NGK, żadnych specjalnych dla LPG, przewidzianych dla danego typu silnika zgodnie z instrukcja obsługi. Przewody zapłonowe, kopułka i palec rozdzielacza kiedy pojawiał się problem z zapłonem. Regulację luzu zaworowego robiłem dopiero po 80 kkm od założenia gazu i tylko w przypadku dwóch zaworów były większy luz. A i jeszcze jedno przeglądów gazu w ogóle nie robiłem jechałem do gazownika, kiedy coś szwankowało, i było to raptem trzy razy (rozszczelniony przewód gazu przy mikserze, padnięty parownik, przepalony przewód od sondy Lambda).
Tak samo będę postępował z Octavią po gwarancji, i mam nadzieję, że silnik będzie co najmniej tak dobry jak w we wspomnianym wyżej Clio.
Witam
Za miesiąc kończy mi się 2-letnia gwarancja i zastanawiam się co dalej robić.
Nie mam zamiaru więcej odwiedzać ASO na przeglądy bo mam dobrego mechanika, który serwisował także moje poprzednie auto.
Jeśli chodzi o LPG to niestety będę musiał dalej odwiedzać ASO bo nie znam żadnego dobrego gazownika od Landi Renzo na Śląsku.
Pozostaje sprawa czestotliwości przeglądów olejowych. Obecnie mam ustawione przeglądy stałe co 15kkm + przegląd LPG co 15kkm. Zastanawiam sie czy nie przejść z przeglądami na tryb zmienny ( ~30kkm ) a pozostać przy przeglądach LPG co 15kkm. Mój tryb jazdy to 80% trasa 20% miasto.
Czy zwiększenie czasu miedzy przeglądami olejowymi nie odbije się negatywnie na silniku ?
Planuje pojeździć tym autem jeszcze min 3-4 lata wiec zależy mi aby nic poważnego sie nie zepsuło. Są różne opinie na temat wpływu LPG na silnik i na częstotliwość wymian oleju - oczywiście ASO upiera się na przeglądach co 15kkm.
Poradźcie.
Witam!
Od 7km jeżdze wg QG1. I nic się nie dzieje. Jeśli chodzi o dobry warsztat LPG to unikaj Śliwek w Katowicach, Zabrzu i Sosnowcu. Gaz robią też w Tychach, ale ja na serwis LPG jeżdze do Krakowa na Kocmyrzowską. Niby dlaczego serwis upiera się przy stałym okresie? Co oni mają do tego, jeżeli na wlepie w książce masz QG1 to niech sie bujają.
Pzdr
[ Dodano: Pią 27 Sie, 10 12:05 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Zamieszczone przez Johnny_B
Nie mam zamiaru więcej odwiedzać ASO na przeglądy bo mam dobrego mechanika, który serwisował także moje poprzednie auto.
no i w czym problem
Zamieszczone przez Johnny_B
Obecnie mam ustawione przeglądy stałe co 15kkm + przegląd LPG co 15kkm. Zastanawiam sie czy nie przejść z przeglądami na tryb zmienny ( ~30kkm )
nie ! i to przy gazie-zdecydowanie NIE!
zmieniaj olej i filtry co 15 tys km..będzie OK
a z nieco innej beczki -> było warto serwisować :?:
W sumie nic sie nie działo z autem przez ten czas i mogłem spokojnie robić przeglądy u znajomego mechanika.
Wydałem troche wiecej kasy i mam pięczątki w ksiązce serwisowej - może sie przyda przy odsprzedaży :diabelski_usmiech .
marte, chodziło mi raczej o jakiś dedykowanych gazowników a nie ASO
co do przebiegu to 7kkm to troche za mało zeby sie przekonać czy nic sie nie dzieje z silnikiem
a z nieco innej beczki -> było warto serwisować :?:
W sumie nic sie nie działo z autem przez ten czas i mogłem spokojnie robić przeglądy u znajomego mechanika.
Wydałem troche wiecej kasy i mam pięczątki w ksiązce serwisowej - może sie przyda przy odsprzedaży :diabelski_usmiech .
no właśnie, przyda się jakbyś sprzedawał teraz, bo za 2-3 lata to już niekoniecznie
no ale to już tak jest, sporadycznie coś się dzieje z samochodem przez te 2 lata.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
to zależy bo:
1) na gwarancji rozszczelnił mi się intercooler----> wymiana za free...ale
2) po gwarancji auto serwisuje u mechanika z moich okolic, pojawiła się rdza na drzwiach i SAP nie chce uznać gwarancji bo nie ma wbitych w książce serwisowej przeglądów
2) po gwarancji auto serwisuje u mechanika z moich okolic, pojawiła się rdza na drzwiach i SAP nie chce uznać gwarancji bo nie ma wbitych w książce serwisowej przeglądów
to już musiałbys sobie przeliczyć ile więcej kosztowało serwisowanie w ASO vs. zapaćkanie tego na własny koszt.
BTW - u mnie na pierwszy rzut oka serwisowanie BKD się opłaciło - wyczołgana, wyszarpana, wybłagana gwarancja na to -> aczkolwiek, po przeliczeniu kosztów serwisowania wcale niekoniecznie.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
a z nieco innej beczki -> było warto serwisować :?:
W sumie nic sie nie działo z autem przez ten czas i mogłem spokojnie robić przeglądy u znajomego mechanika.
Wydałem troche wiecej kasy i mam pięczątki w ksiązce serwisowej - może sie przyda przy odsprzedaży :diabelski_usmiech .
no właśnie, przyda się jakbyś sprzedawał teraz, bo za 2-3 lata to już niekoniecznie
no ale to już tak jest, sporadycznie coś się dzieje z samochodem przez te 2 lata.
moj mechanik też ma pięczątkę wiec nie widze problemu
widziałeś kiedyś filtr od gazu po przejechaniu 15 tys km...? Silnik a co za tym idzie olej też dostaje więcej w .
...a czy nie można...czywiście że można śmigać na gazie i robić przeglady co +- 30 tys km... przeciez to nie moje auto...ja na LPG zrobiłem tylko jakieś skromne +- 200 000km...więc może czegoś nie wiem :roll:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
a z nieco innej beczki -> było warto serwisować :?:
W sumie nic sie nie działo z autem przez ten czas i mogłem spokojnie robić przeglądy u znajomego mechanika.
Wydałem troche wiecej kasy i mam pięczątki w ksiązce serwisowej - może sie przyda przy odsprzedaży :diabelski_usmiech .
marte, chodziło mi raczej o jakiś dedykowanych gazowników a nie ASO
co do przebiegu to 7kkm to troche za mało zeby sie przekonać czy nic sie nie dzieje z silnikiem
Jezdze od 7km a obecnie mam ich 39kkm....
[ Dodano: Pią 27 Sie, 10 14:48 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Zamieszczone przez marte
A niby dlaczego nie można?
widziałeś kiedyś filtr od gazu po przejechaniu 15 tys km...? Silnik a co za tym idzie olej też dostaje więcej w .
...a czy nie można...czywiście że można śmigać na gazie i robić przeglady co +- 30 tys km... przeciez to nie moje auto...ja na LPG zrobiłem tylko jakieś skromne +- 200 000km...więc może czegoś nie wiem :roll:
Tak widziałem filtr gazu po 15kkm bo co tyle robie przegląd instalacji LPG... Nic szczególnego... Pierwszy filtr wyglądał jak nówka...
Wytłumacz mi jak olej dostaje w dupe innaczej: jezdząc na gazie a jezdząc na benzynie?
Na marginesie: miałem cc700 które było zagazowane i filtr gazu nigdy nie był wymieniany. Auto jeździ do dzisiaj i ma jakieś 170kkm przebiegu....
marte, ww CC miałeś filtr fazy ciekłej i mikser (nie miało się co zapchac) a teraz masz sekwencje, dodatkowy filtr fazy lotnej i wtryskiwacze (sprawdz ich cene to stwierdzisz, że warto jednak wymieniać filtr lotnej). Mam felicie z gazem drugiej generacji i po 10kkm filtr fazy lotnej (bo tylko taki jest) jest kompletnie zawalony opiłkami z gazu (a oleju w reduktorze też sporo). W Octavii (tu już sekwencja) nie wiem bo jeszcze filtrów nie wymieniałem.
powiedzcie mi czy to jest w ogóle możliwe:
znajomek kupił corsę 1,2 (B) z przelotem ~180kkm, założył gazior i dotłukł do ~400kkm.
twierdzi, że przy gazie nie robił nic, żadnych filtrów, serwisu - NIC.
nadmienię tylko, że samochód nie pracuje normalnie, zapala go ze 2 minuty, krztusi się, pracuje nierówno, śmierdzi, ale... działa, no i w ogóle praktycznie się rozpada, ale to taki wół roboczy głównie zresztą na polne drogi.
możliwe :?:
jeśli tak to uważam, że ta corsa to zajebiste auto.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
zobacz w Mikołowie http://www.landi.pl/lista-dystrybutorow/ jest dystrybutor landi ja podjechałem do niego jak zainstalowali mi instalacje i on mi ją sprawdził /wszystko było ok/ i zostaw sobie przegląd na 15 tys. a tak na marginesie to gdzie będziesz serwisował octavkę bo mi też się kończy gwarancja
właśnie wyczytałem - bo nie znam się na LPG :lol:
że średnia temperatura spalania LPG jest 150-200 stopni wyższa niż benzyny, więc uważam, że mój trop był bardzo dobry :lol:
ja tam bym się zastanowił nad takim wyjeżdżaniem z "bredniami" :lol:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
zobacz w Mikołowie http://www.landi.pl/lista-dystrybutorow/ jest dystrybutor landi ja podjechałem do niego jak zainstalowali mi instalacje i on mi ją sprawdził /wszystko było ok/ i zostaw sobie przegląd na 15 tys. a tak na marginesie to gdzie będziesz serwisował octavkę bo mi też się kończy gwarancja
dzieki za info
Co do mechanika to ma warsztat w Szopienicach i jak bede po przeglądzie to dam znać czy sobie radzi :szeroki_usmiech
no dobra, a jak skasować serwis bez kompa - da sie ?
Komentarz